Президенту
України
Порошенко П.О.
Прем’єр-міністру
України
Яценюку А.П.
Копія: Міністру
інфраструктури України
Пивоварському А.М.
Голові Одеської ОДА
Саакашвілі М.Н.
Звернення
командирів повітряних суден
авіакомпанії
«Міжнародні авіалінії України»
Шановні
Петро Олексійович та Арсеній Петрович!
26 червня під час засідання Комісії
Державіаслужби України (надалі – ДАСУ) по призначенню авіаперевізників на
повітряні лінії стався неприємний інцидент, який отримав великий резонанс у
суспільстві.
Ми,
Командири Повітряних Суден авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (надалі
– «МАУ»), вважаємо необхідним заявити про свою позицію з цього питання.
Пілоти
авіакомпанії «МАУ» підтримують реформи в нашій Країні та не менш ніж пан
Саакашвілі М.Н. прагнуть змін в Україні. Ми згодні, що дії чиновників в
нинішніх умовах для досягнення реформ повинні бути ефективними. Проте агресивності та популізму не місце при
прийняті рішень. Потрібні ще й професійність, обізнаність в певній галузі та
суттєвий досвід роботи. Вважаємо роботу ДАСУ за останній рік саме такою,
оскільки за виваженими та продуманими рішеннями теперішнього керівництва ДАСУ
слідують рішучі дії. Такі дії значно наблизили нас до впровадження правил та
стандартів ЄС у авіаційній галузі України (ці правила та стандарти підвищать
рівень безпеки польотів, унеможливлять корупцію та хабарництво,). Ці ж дії змушують
підприємства галузі, які не відповідають Європейським стандартам та не бажають
працювати за рівними умовами, використовувати технології дискредитації
керівництва ДАСУ.
Саме
заради європейського майбутнього зараз робиться все для підвищення ефективності
імплементації документів ICAO в цивільній авіації України, яка набагато вища
ніж у багатьох країнах, в тому числі у Грузії (http://www.icao.int/safety/Pages/USOAP-Results.aspx).
Досвід Грузії у галузі Цивільної Авіації, на жаль, є дуже негативним. Ми всі
знаємо практично про ліквідацію національних перевізників Грузії, оскільки їх
національний ринок був навмисне зроблений не захищеним. Авіація припинила своє існування як галузь економіки,
а перевізники інших країн, насамперед Туреччини, опанували ринок перевезень,
заманивши з початку низькими тарифами, а потім повернувши ціни на обґрунтований
рівень. Як результат - держава залишилася без Авіації та тисячів робочих місць,
громадяни так і не здобули безкоштовних польотів і тепер вимушені у більшості літати
примусово з пересадкою тільки через один аеропорт, куди ж і ідуть кошти
населення Грузії від перельотів та податки від діяльності авіакомпанії.
Власний авіаційний ринок країни повинен
захищатись, така практика є у всіх країнах ЄС. Підтвердженням цьому є вимоги
Регламенту ЄС №1008/2008 від 24.09.2008 р. про загальні правила здійснення
авіаперевезень у Співтоваристві (п. f ст. 4). Ми впевнені, що кожний знає
Велику Британію по авіакомпанії British Airways, Німеччину - по авіакомпанії
Lufthаnsa і так далі. Але цього не було б у цих країнах без повної підтримки
національних перевізників Державами. Недостатньо та неправильно віддати
національний ринок іноземцям та замінити Авіаційну галузь на безліч кафе біля
аеропортів. Відкриття неба не повинно означати, що після цього непотрібні
національні авіакомпанії, авіабудівні заводи, вищі та середні учбові заклади,
центри підготовки, авіаційно-технічні бази та найважливіше -
висококваліфікований персонал. Авіація - це галузь, яка є показником
розвинутості Держави, оскільки у літаку об'єднуються усі останні досягнення
багатьох сфер економіки. Немає Авіації - немає розвитку у важливих галузях
виробництва.
Крім
того, нас - пілотів МАУ, дуже турбують постійні звинувачення на адресу
МАУ, однієї з авіакомпаній - лідерів
України, які використовуються для вирішення власних бізнес-інтересів окремих
груп та створюють спекуляції з метою продовження роботи за застарілими
правилами. Однак пілоти МАУ вважають, що високі стандарти та широка мережа
польотів до країн ЄС дозволяють МАУ швидше адаптуватись до вимог та стандартів
ЄС. Наша авіакомпанія першою на достойному рівні склала конкуренцію провідним
Європейським авіакомпаніям та пройшла всі необхідні міжнародні аудити та
перевірки. Ми пишаємось тим, що 22 роки віддаємо свої знання, вміння та досвід
безпечно перевозячи Наших пасажирів. За час існування Компанії ми безпечно
перевезли більш ніж 27 мільйонів пасажирів, та тільки у цьому році, плануємо
зробити понад 50 000 авіарейсів виконуючи внутрішні (майже поодинці) та міжнародні
польоти, з’єднуючи Україну з багатьма країнами
та континентами. Нашій
Авіакомпанії разом з Державіаслужбою вдалося в наш нелегкий час повернути
рейтинг безпечної авіаційної держави та
відновити прямі перельоти до Америки, Китаю та Таїланду.
Виходячи з
вищезгаданого, нам дуже прикро чути безпідставні звинувачення, не перевірену
інформацію та маніпуляції цифрами в адресу МАУ з боку державних посадових осіб
такого високого рівня при проведенні засідань у Державіаслужбі та бачити тиск
для прийняття рішень, які надалі призведуть до безладу та знищення Авіації України, але безумовно дадуть чудову
"картинку" для глядача новин на телебаченні на певний час.
Будь які загрози та тиск на Авіакомпанію та
Держаівіаслужбу для виконання тих або інших дій, до угоди державних службовців
або політиків, спричиняють великий ризик для забезпечення Безпеки Польотів та
психологічного стану персоналу, задіяного у виконанні перевезень повітряним
транспортом та забечпечуючого контроль за стандартами перш за все Безпеки
Польотів. Усі виникаючі суперечки мають буди вирішені цивілізованим шляхом
перемов без взаємних образ, популістських заяв, згідно закону або його
зміною та переслідуючи цілі задоволення
вимог громадян, які водночас є Нашими пасажирами.
Тому ми,
Командири Повітряних Суден авіакомпанії МАУ, хочемо запевнити Вас та кожного
літаючого з нами громадянина, що при виникненні будь якої загрози для
безпечного виконання польоту або виникненні почуття тиску від будь якої особи,
ми без коливання скористаємося нашим правом, згідно міжнародних норм,
відмовитися від виконання такого польоту.
Ми також наголошуємо
про негайну необхідність спрощення Кабінетом Міністрів складної системи
впровадження вимог ЄС в авіаційній сфері, бо, на відміну від інших галузей
України, потрібно прийняти більше ніж 65 актів ЄС. Прийняття цих актів
прискорить процес реформ та впровадження Угоди про спільний авіаційний простір.
Як ніколи, в
теперішній час, керувати авіаційною галуззю повинна людина поміркована, яка отримала
досвід роботи у теперішніх умовах в провідних підприємствах галузі, що працюють
за європейськими стандартами.
Закликаємо Вас
до об’єктивної і реальної оцінки заяв, які лунають на адресу всього колективу
та керівництва ДАСУ - першого за всю історію незалежної України керівництва, яке
робить все можливе для євроінтеграції авіаційної галузі.
Хочемо нагадати
найважливішу істину в авіації, що сказана академіком Жуковським М.Є.: «Самолет
– величайшее творение разума и рук человеческих, он не подвластен никаким
авторитетам, кроме лиц, знающих и уважающих летные законы»
З повагою,
Командири повітряних суден