Наша діяльність
|
Основні результати діяльності ВПП упродовж 10 років
- Вступ та співпраця з Міжнародною федерацією асоціацій лінійних пілотів (IFALPA), Європейською асоціацією пілотів та Федерацією профспілок транспорту України.
- Участь у роботі Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об'єднань профспілок на національному рівні та всеукраїнських профспілок на галузевому рівні з укладення та реалізації Генеральної і Галузевої угод на новий термін.
- Участь у розробленні трьох галузевих угод на 2010-2012 рр., 2013-2015 рр. та 2018-2020 рр.
- Участь у діяльності громадських рад при Мінінфраструктури та Державіаслужбі, а також у діяльності Української сторони Платформи громадянського суспільства Україна – ЄС.
- Реалізація завдання щодо прийняття нового Повітряного кодексу України з урахуванням зауважень та пропозицій від ВПП.
- Реалізація завдання щодо впровадження Державіаслужбою регламенту ЄС № 1178 від 03.11.11, (видача свідоцтв та медична сертифікація пілотів згідно з вимогами ЄС), а також організація перекладу інструктивного матеріалу (GM) і прийнятних методів відповідності (AMC) до цього регламенту ЄС (накази Державіаслужби № 565 від 20.07.17 та № 220 від 12.03.18).
- Зняття з розгляду проекту постанови Уряду відносно впровадження додаткових, дублюючих норм щодо психофізіологічної експертизи для пілотів та інших працівників транспорту.
- Зміна підходів у системі розслідування авіаційних подій та співпраця з Національним бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними ПС (НБРЦА):
- підписання меморандуму про співпрацю між ВПП та НБРЦА;
- підготовка та залучення сучасних пілотів (командирів ПС Боїнг-737, Ембраер-190 та Боїнг-767 з міжнародною підготовкою розслідувача та акредитацією IFALPA) до розслідувань окремих авіаційних подій, які проводяться НБРЦА;
- співпраця з Інститутом ІКАО при НАУ при проведені курсів з підготовки розслідувачів авіаційних подій.- Реалізація збільшення страхової суми для членів екіпажу повітряного судна з 100 тис. до 300 тис. грн. за кожну застраховану особу (постанова Уряду № 676 від 06.09.17).
- Відміна додаткових медичних оглядів (проходження піврічних медичних оглядів, оглядів після відпусток та довготривалих відряджень) не передбачених європейськими вимогами.
- Реалізація проходження медичного обстеження у відповідності з європейськими вимогами та усунення порушень з боку посадових осіб Державіаслужби.
- Реалізація проходження медичної сертифікації у МСЧ РСП «Київцентраеро» (м. Бориспіль).
- Внесення змін до Інструкції з проведення тест-контролю на вживання алкогольних напоїв у членів ПС та авіаційного персоналу, який виконує свої службові обов’язки в ДП МА «Бориспіль».
- Підготовка сучасного с спеціаліста з «Управління ризиком втомлюваності» за стандартами ІCАО та EASA.
Питання над якими працювала та продовжує працювати ВПП
- Легалізація страйків на транспорті (за ініціативи ВПП розроблено та зареєстровано суб’єктами законодавчої ініціативи законопроекти: № 7046 у 2010 р., № 4143 у 2016 р., законопроект № 4639 у 2016 р. та № 4639-Д у 2017 р.).
- Декриміналізація ч.1 ст. 276 Кримінального кодексу України (з метою настання кримінальної відповідальності лише за наслідками події) – за ініціативи ВПП проведено всеукраїнську науково-практичну конференцію «Відповідальність за злочини на транспорті – 2010», розроблено та зареєстровано суб’єктами законодавчої ініціативи законопроекти № 3285 у 2013 р. та № 2325 у 2015 р.
- Ініціювання змін до трудового законодавства щодо можливості призупинення трудового договору в разі несвоєчасної оплати праці (законопроекти № 7002 та № 1658).
- Робота над реалізацією спрощеного порядку впровадження положень авіаційного законодавства ЄС в законодавство України (впровадження у національне законодавство регламентів ЄС у вигляді оригіналу).
- Організація громадської підтримки законопроекту № 6392 від 18.04.17 (зміни до Повітряного кодексу України щодо можливості приймати та публікувати нормативні документи Державіаслужбою однією із мов ЕАSA).
- Контроль за виконанням органами виконавчої влади Плану заходів з підготовки до запровадження спільного авіаційного простору України з ЄС і його державами-членами (розпорядження Уряду № 88 від 08.02.17).
- Ініціювання пропозицій до Верховної Ради України про внесення змін до пенсійного законодавства щодо перерахунку льотної пенсії при її відновленні.
- Ініціювання оскарження у Конституційному Суді України норм Закону України № 911-VIII про вікове обмеження пілотів для отримання пенсії за вислугу років (досягнення 50 років).
- Внесення пропозицій до Мін’юсту щодо створення нової судової експертної спеціальністю «дослідження обставин авіаційної події».
- Проведення засідання Комітету Міжнародної Федерації Асоціацій Лінійних Пілотів з питань авіаційної безпеки (IFALPA Security Committee) в м. Києві, на якому обговорювались питання кіберзагроз, лазерних атак, польотів в конфліктних зонах та над ними, атак проти цивільних ПС, безпеки аеропортів.
- Підняття перед Мінінфраструктури та Урядом питань про наслідки для українських авіакомпаній у результаті залучення на український ринок найбільшої європейської лоу-кост авіакомпанії «Ryanair» та впливу на зайнятість (збереження та створення нових робочих місць в українських авіакомпаніях).
- Ініціювання перед Державіаслужбою:
- врегулювання питання щодо залучення до роботи Державіаслужби (на договірних умовах) ефективних та висококваліфікованих спеціалістів, які працюють на авіаційних підприємствах (установах, організаціях); - усунення фактів порушень законодавства України окремими авіакомпаніями (відсутність контролю облікового робочого часу профспілками та неукладання колективних договорів на підприємствах) через органи виконавчої влади; - розроблення нової інструкції з проведення тест-контролю на вживання алкогольних напоїв у членів екіпажів ПС з урахуванням діючого законодавства та регламенту ЄС № 2018/1042 від 23.07.18; - скасування наказу Мінтрансзв’язку № 295 від 19.03.09 «Про затвердження Правил інформаційного забезпечення системи управління безпекою польотів повітряних суден цивільної авіації України» з метою узгодження норм законодавства України; - внесення змін до порядку визнання свідоцтв авіаційного персоналу, виданих іншими державами (пп.12.6.1. Правил, затверджених наказом Мінінфраструктури № 486 від 07.12.98).
- Внесення пропозицій до СПО об’єднань профспілок щодо заходів з реалізації положень Генеральної Угоди, серед яких ініціювання до Уряду законопроекту про захист працівників у випадку затримки виплати заробітної плати на активних підприємствах (можливість працівників призупиняти трудовий договір у разі несвоєчасної оплати праці).
- Відстеження та реагування на порушення виплати заробітної плати та добових витрат пілотам в авіакомпаніях.
- Здійснення контролю за прийняттям іноземної робочої сили в українські авіакомпанії та реалізація механізмів протидії авіакомпаніям щодо прийняття іноземної робочої сили.
- Спростування у судовому порядку листа-роз’яснення Мінпраці №7825/0/14-05/015-15 від 03.10.05 щодо необов’язковості колективного договору на підприємствах.
- Захист у судовому порядку ділової репутації ВПП.
- Контроль за виконанням міжнародних зобов’язань України з авіаційного пошуку та рятування на морі.
- Надання правової допомоги первинним профспілкам при створенні та організації їх роботи.
|
|